SEO alapok

és tapasztalatok

 

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban

 

Mindenekelött fontos tisztázni, a keresőoptimalizálásban nincs semmi varázslat vagy misztikum, nem kell különös trükköket ismerni ahhoz, hogy jó helyen rangsorolja a webhelyet a Google, a Bing vagy a Yahoo. A keresőmotorokat összetett algoritmusok szabályozzák, és sok időt és erőfeszítést igényel, hogy "meggyőzze" őket arról, hogy a webhely vagy a weboldal megérdemli a top 10-es besorolást.

Mindazonáltal vannak olyan szabályok, amelyeket követni lehet a webhely optimalizálása érdekében, és meglehet adni a keresőrobotok számára a szükséges jeleket.

Miközben az internet tele van SEO tippekkel és tanácsokkal, a cikkek többsége elméletileg beszél a SEO-ról, és nem arról, hogy a SEO hogyan alkalmazható a gyakorlatban.

 

Oldalcímek(Page Titles) és leírás(description)

Az oldalcímek a SEO fontos elemei, talán az egyik legfontosabb.

Minden oldalnak egyedi oldalcímmel kell rendelkeznie, amely pontosan leírja az oldal tartalmát. Legyen rövid és leíró, és segítsen a felhasználónak megérteni, hogy miről szól az oldal. A kezdőlap címe magában foglalhatja webhelyely üzleti nevét és egyéb lényeges információkat, például a vállalkozás címét, profilját vagy kínálatát.

Az oldal leírása (description meta tag) is nagyon fontos. A Google és más keresőprogramok összefoglalják, hogy miről szól az oldal. A Google dönthet úgy, hogy a meta tag leírás szerint ismerteti az oldalt, vagy dönthet úgy, hogy az oldal tartalmának egy részét használja. Más szavakkal, ez nem jelenti azt, hogy a leírásban szereplő leírás a részletekben is megjelenik.

 

Link struktúra

Az URL-ek egyszerűvé és könnyen érthetővé kell válnia a keresők és a felhasználók számára. Kerülni kell a hosszú URL-eket és lehetőleg olyan szavakat használjunk, amelyek leírják, hogy miről szól az oldal, de nem ajánlatos a kulcsszó halmozás.

 

Belső hivatkozások

Amikor belső linkekről beszélünk, akkor olyan hivatkozásokra utalunk, amelyek a weboldalon lévő más aloldalakra mutatnak.

A belső összekapcsolás nagyon fontos tényező a weboldal optimalizálás számára, de még mindig sok weboldal tulajdonosa nem használja helyesen, pedig egyszerűek a belső linkekre vonatkozó szabályok.

Meg kell győződni arról, hogy a hivatkozások hasznosak mind a felhasználók számára, mind pedig könnyen érthetőek a keresőmotorok szemszögéből is. A belső hivatkozásnak segítenie kell a felhasználót a webhelyen a jobb navigálásában. Ne vigyük túlzásba, találjuk meg az optimális linkeket oldalanként, többet csak akkor hozzunk létre, ha valóban szükséges.

 

A szöveg formázása és a H1, H2 és H3 használata

Használjunk H1 címkéket az oldalak főcíméhez és H2 címkéket a bejegyzések főbb címsoraira. Használjunk a "Bold" és az "Italic" alkalmazást a felhasználók figyelmének felhívására, de ne használjunk H2 címkéket az összes fejlécére. Olyan betűméretet használjunk, amely könnyen olvasható.

A szöveg formázásakor mindig figyelembe kell venni a felhasználói élményt. Azonosítani tudja-e a felhasználó a tartalom főbb szakaszait (H2-címkék) csak az oldal megtekintésével? A szöveg könnyen olvasható minden eszközön (okostelefonok, Apple Ipadok, Android táblák stb.)?

 

Képek optimalizálása

Néha szükség van a képek felhasználói élményének fokozására, de ügyelni kell arra, hogy ne okozzon oldalbetöltési sebességcsökkenést vagy lassú válaszidőt.

A kép leírásához használhatjuk az "Alt Text" parancsot. Itt megadhatunk kulcsszavakat, de nem szabad túlzásba vinni.

Használjunk kulcsszavakat a képfájlnevekben, de ne használjunk olyan fájlneveket, mint image1.jpg vagy 123.jpg. Ehelyett értelmes és releváns neveket használjunk, mint például "autokulcs.jpg"

Az összes képfájlt egy külön mappában tároljuk, pl. az elérési lehet a www.mydomain.com/images/. Optimalizáljuk a képméretet. Minél kisebb a kép mérete (KB-ban), annál gyorsabb a weboldal.

 

Oldal sebesség

A Google iránymutatása szerint, az oldalsebesség fontos rangsorolási tényező. Mégis sok webmester nem optimalizálja webhelyeinek sebességét. Nyílvánvalóan az oldalsebesség (rangsorolási tényezőként) a következő néhány évben egyre nagyobb jelentőséget kap. A gyors weboldalak javítják a felhasználói élményt, és ez ösztönzi a látogatókat, hogy újra látogassák az adott weboldalakat.

Hogyan lehet megoldani az oldalsebesség problémáját?

Távolítsunk el minden felesleges plug-in-t (WordPress-nél) vagy javascriptet az oldalról és optimalizáljuk a képek méretét.

Használjunk gyorsítótárazási szolgáltatást.

Tesztelhetjük Google Page Speed Service oldalon a weboldalunkat és az elemezés után további teljesítményjavaslatokat kaphatunk.

 

Mobilbarát weboldalak

Naponta Jelentős számú keresés, mobil eszközökön keresztül valósul meg. Az utóbbi időben számos tanulmány megállapította, hogy az okostelefonokkal végzett keresések száma folyamatosan növekszik, különösen az online vásárlások során.

Amennyiben különböző mobileszközökön is megkönnyítjük a megjelenítést, akkor magasabb arányban alakíthatjuk át a látogatókat felhasználóvá, vagy akár vásárlóvá. A legjobb eredmény elérése érdekében célszerű már a weboldal elkészítése kezdetén figyelembe venni a mobil felhasználói élményt is.

 

Fontos a tartalom

Annak érdekében, hogy a fenti tippek működjenek, először és legfontosabb, hogy jó tartalmom legyen a weboldalon. A releváns tartalom még mindig elengedhetetlen, és a jó, eredeti, minőségi tartalom hosszú távon jobban működhet, mint a SEO-ben optimalizált webhely, gyengébb tartalmakkal.

Mi a jó tartalom?

Amikor az emberek felkeresik a Google-t, a Yahoo-t vagy a Binget, lényegében egy kérdésre keresik a választ. A jó tartalom olyan hozzászólás vagy oldal, amely erre a kérdésre válaszol.

Mennyiség vagy minőség?

A Google hivatalos nézete a tartalom hosszáról nagyon világos: a rövidebb és tömörebb tartalom hasznosabb lehet és rangsorolhatóbb.

 

 

 

 

 

 

A tapasztalat

 

Mindenekelött fontos megemlíteni, hogy a keresőoptimalizálás fontos eleme a Google-gondolkodásmód.

Ez a gondolkodás szinte semmiben sem különbözik az átlagos felhasználó értékrendjétől.

A felhasználói élmeny számomra és a legtöbb ember számára is fontos, ezért a Google ezeket az igényeket maximálisan ki szeretné szolgálni.

Tapasztalataim alapján rangsoroltam azokat a szempontokat amit szerintem az átlag felhasználó, és így én is elengedhetetlennek tartok egy weboldallal kapcsolatban.

Gyorsaság (gyors betöltődés), ami számomra talán a legfontosabb. Lehet egy oldal gyönyörű, modern és stílusos, de amennyiben gondok vannak a megjelenítéssel, akkor talán jobbat keres az ember.

Ami nélkül már nem létezhet jó helyezés a találati listán az a mobilbarát nézet. Nyílván a felhasználók többsége már mobil eszközön kapcsolódik az internetre és a weboldalaknak szinte kötelezö opció a responsive megjelenítés.

Természetesen mindenféleképpen dobogós helyezést érdemelnek a kulcsszavak. Sokan talán az első helyre sorolnák, de szerintem az előző két szempont nélkűl még labdába sem rughatnának egy jobb Google helyezésért.

Az eddigi tapasztalataim alapján már nem találtam annyira fontosnak a linképítést és én szinte teljes mértékben el is hagytam ezt a mások által elengedhetetlen optimalizálási módszert. Több weboldalam is jobb helyezést ért el az első három kritérium betartása mellett, viszont a linképítés szinte teljes mellőzésével.

 

 

keresooptimalizalas1.webp, 29,3kB